Estratègies d’intervenció lingüística amb infants no catalanoparlants
Considerem que el millor recurs que pot ajudar el nen a l’hora d’entendre els missatges orals que la mestra transmet és que aquesta acompanyi el seu discurs oral amb gestos i possibles imatges sobre el contingut que s’estigui treballant. Altres estratègies, que dependran del coneixement que tingui la mestra de la llengua del nen, poden basar-se en la comprovació de la comprensió per part de l’alumne mitjançant preguntes simples que evoquin a fer-lo pensar. Per exemple, aquest darrer cas no seria possible si el nen fos xinès i l'única llengua que entengués fos la seva materna i la mestra no la parlés.
Per tal que els alumnes puguin intervenir a l’aula sense conèixer la llengua, s’hauria de crear un clima de respecte i acceptació dins del grup classe. És a dir, fer entendre als infants que l’error és causa de coneixement i ajuda a millorar l’adquisició del llenguatge. Si l’alumne té confiança serà més fàcil la intervenció i no tindrà por d'expressar-se i d’equivocar-se.
Creiem que per aconseguir una millora en la destresa lingüística dels alumnes seria convenient que tots els docents que intervenen a l’aula fossin capaços de corregir tot error oral que pugui cometre l’alumne, tenint molt en compte el nivell dels infants, el context que els envolta i el grau de formalitat de la conversa. És important que el mestre/ la mestra faci les correccions sense donar-li més importància de la que té.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada